Gouden keurmerk in de zorg voor Symphonie
Al jarenlang focust Zorggroep Drenthe zich naast gastvrijheid, op de kwaliteit van zorgverlening.
Ze wil beter worden. Ieder jaar een beetje meer. Daarom worden de locaties van Zorggroep Drenthe jaarlijks geaudit door Prezo. Deze week behaalde Symphonie in Eelde het gouden keurmerk in de zorg. Een prachtige prestatie voor een van de zes locaties van Zorggroep Drenthe.
Zorggroep Drenthe biedt in haar locaties verzorgingshuiszorg en verpleeghuiszorg, maar biedt ook zorg bij mensen thuis. Zij zijn jarenlang HKZ gecertificeerd geweest. “Dit keurmerk paste niet goed meer bij ons, dus hebben we ingezet op Prezo", vertelt Alie Bekkering, locatiemanager van Symphonie. "Prezo is een manier van denken en werken die kwaliteit heel tastbaar en concreet maakt. In de dagelijkse praktijk, op de werkvloer. Daar waar medewerkers elke dag weer klaarstaan voor de mensen die wij verzorgen of ondersteunen”.
Prezo kijkt in de éérste plaats naar het daadwerkelijke resultaat van de zorgverlening aan de cliënten. Voelen zij zich thuis? Voelen ze zich gehoord? Ervaren zij dat ze (met hulp) hun eigen keuzes kunnen maken? Dat blijkt in Symphonie zeker het geval.
Alie vertelt dat Zorggroep Drenthe het belangrijk vindt dat cliënten zich thuis voelen. Mooi wonen, goede zorgverlening en een hoog welzijnsniveau is volgens Alie voor haar cliënten het allerbelangrijkste. “En daar doen we iedere dag ons best voor,” zegt Alie.
Samen met haar medewerkers is ze zeer trots op het behaalde resultaat.